tisdag 17 mars 2009

Plädprojekt



Jag (P) håller på med ett stort virkprojekt, en pläd bestående av en enorm mormors ruta. I nuvarande skick så är den lite mer änn en kvadrat meter, men planen är att den ska bli mer än dubbelt så stor. Garnet jag använder är från sjubröder, inhandlat på den exklusiva affären Rusta. I början av projektet så hann jag mer änn tre varv per kväll, men varven har blivit störe och större och nu krävs det ca en kväll per varv... Och nu återstår bara frågan; Hur kunde jag ge mig in i det här???

3 kommentarer:

  1. Kämpa på! Det blir jättefint.
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja du, den är superfin! Och det är skäl nog att fortsätta! Go girl! :)

    SvaraRadera
  3. Coolt att göra en enorm mormorsruta! Snyggt!
    Hmmm, nu fick jag en idé om att göra en stor mormors-ruta av svart, gult och rött garn som ligger. (sambon och dottern håller på Brynäs som har just de fägerna...)

    Själv virkade jag en hel mängd med mormorsrutor när jag var i din ålder. Ett överkast till min säng skulle det bli. När jag var 25 och fick min dotter så la jag ner projektet, det blev en lekfilt till henne istället, av de rutor jag hunnit virka. =)
    Då ville jag nämligen inte längre ha ett överkast i gröna, gula, röda och blåa mormorsrutor. Och dessutom hade jag fått ett vitt virkat överkast av en bekant som gillade att virka.

    Lycka till med fortsättningen!

    SvaraRadera