torsdag 19 mars 2009

Virkat Lejon




Oj vad jag har längtat efter blogga om denna skapelse! Detta lejon kom till under sportlovet då Mamma Heimlaga frågade om jag ville bidra till hennes vårswap. Lejonets kroppsdelar var en enkel match, manen var dock det svårare uppdraget. Manens alla hårstrån knöt jag dit med dubbel och trippelknutar, vart strå för sig. Innan jag började så googlade jag efter lejonbilder så att jag sklulle ha någon förebild, och då slogs jag av hur stora och maffiga manar dessa djur har. Nu mera bor detta lejon hos denna sybloggare.

3 kommentarer:

  1. Hej och stort tack för det jättefina lejonet! Hur det mottogs av sonen kan ni se här:
    http://katarinas-kreativa-sida.blogspot.com/2009/03/nu-vet-jag.html

    SvaraRadera
  2. Men OJ! Vad fiiin den är! Vad du är duktig. Jag har inte virkat sen mellanstadiet... hm, och jag är snart 33 kan tilläggas... Jag skulle aldrig klara av att göra ett så fint lejon! Supersöt!

    SvaraRadera
  3. Du är ju hur duktig som helst....jisses, skulle aldrig kunna få till ett sånt fint lejon. Verkligen imponerad.

    SvaraRadera