fredag 27 mars 2009

Rawenclaw armband

Detta armband (som inte gjorde sig så bra på bid) Tillverkade jag i brist på garn till min pläd . Det vita garnet hade tagit slut, och det närmsta garnet var av en blå nyans, och ta da! Det blev ett armband ! Hur man väver ett armband är ganska simpelt, men det kan kräva på ens rygg... Jag gjorde så att jag tejpade (!) fast fem lagom långa garntrådar på soffbordet, och sedan började väva med en l-å-n-g tråd ovanför och under dom fast tejpade trådarna. När väven nått en lagom längd, så är det bara att fästa tråden, och börja brodera.Från början tänkte jag att det bara skulle bli ett helfärgat blått armband, men när jag insåg vilken blå nyans jag använt mig av, så kunde jag inte motstå frestelsen att brodera dit Ravenclaw. För er som inte är så insatta, så är Ravenclaw ett elevhem i J.K Rowlings bokserie om Harry Potter... Deras fana är just blå och brons, och vad hade kunnat passa bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar